تکنیک‌هایی که باید در طراحی سایت فروشگاه به کار گرفته شود

طراحی سایت فروشگاه

تکنیک‌هایی 2019 که باید در طراحی سایت فروشگاه به کار گرفته شود

تکنیک‌هایی 2019 که باید در طراحی سایت فروشگاه به کار گرفته شود

 

امروزه داشتن یک سایت اینترنتی برای فروشگاه یک الزام است. در دنیایی که همه از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی برای انجام خرید و فعالیت‌های خود استفاده می‌کنند، خیلی مهم است که بتوانید از این بستر برای افزایش فروش و برندینگ خود استفاده کنید. از این رو در چند سال گذشته در ایران شاهد افزایش تقاضای طراحی سایت فروشگاهی و مشاوره آی تی بوده‌ایم.
هر ساله که می‌گذرد، تکنیک‌های طراحی سایت به خصوص برای فروشگاه­ها تغییر می‌کند و در واقع ترندهای جدید و پیشرفته‌تری وارد بازار می‌شوند. در ادامه قصد داریم تا ترندهایی که در سال 2019 در طراحی سایت فروشگاهی هر طراح و مالک باید به آن‌ها دقت کند، بیان کنیم.
ترندهای 2019 در طراحی سایت فروشگاهی

  1. طراحی منحصر به فرد
امروزه مردم در اینترنت به دنبال یک فروشگاه منحصر به فرد هستند. تک بودن فقط به محصولات ختم نمی‌شود، بلکه این بیشتر طراحی است که اگر منحصر به فرد و یکتا باشد، بیشتر از بقیه المان بر روی تصمیم و تجربه کاربری مشتریان اثر می‌گذارد.
متأسفانه بسیاری از فروشگاه‌ها از قالب‌های آماده استفاده می‌کنند. در این قالب‌ها هیچ تکنیک حرفه‌ای و جدیدی از طراحی به کار گرفته نشده است و از این رو، کاربران همیشه با یک قالب و تجربه یکسانی روبرو خواهند بود. استفاده از طراحی جدید که بر اساس شناخت ویژگی‌های کاربران از جمله سن، جنسیت، علاقه و غیره انجام شود، یک طراحی منحصر به فرد و در نتیجه تجربه کاربری عالی را برای آن‌ها به وجود می‌آورد.

  1. استفاده از سیستم صوتی
استفاده از سیستم صوتی، تکنولوژی جدیدی است که با آن‌ها کاربران می‌توانند از طریق یک میکروفن و با صدای خود به جست‌وجو محصولات در سایت بپردازند. این تکنولوژی نه تنها باعث افزایش تجربه کاربری می‌شود، بلکه فرآیند را هم آسان‌تر و سریع‌تر خواهد کرد. در حال حاضر سایت آمازون بیشتر از بقیه از این تکنولوژی استفاده می‌کند.

  1. استفاده از ساختار ساده
ساختار هر چه ساده‌تر باشد، برای کاربران قابل فهم تر خواهد بود و از این رو خیلی بهتر می‌تواند با سایت شما ارتباط برقرار کرده و از این رو سریع‌تر مطلب و نیاز خود را پیدا کند. ویژگی‌هایی که یک ساختار را ساده‌تر می‌کند شامل سرعت بالای بارگذاری آن، استفاده نکردن از المان‌های گرافیکی بسیار، نوشتن محتوای مناسب که کاربر را تشویق به پیمایش در سایت کند، استفاده از عناصری که باعث اعتماد کاربر به سایت شود و به کارگیری منو بارها در سایت که پیمایش در هر کجا برای کاربر راحت کند.

  1. استفاده کردن از فونت‌های بزرگ
فونت‌های بزرگ یک روشی است که می‌توان توجه کاربران را در صفحه محصولات و به خصوص لندینگ پیج ها به خود جلب کرد. این تکنیک که در چند سال گذشته مورد استفاده قرار گرفته است، اگر به درستی استفاده نشود، نه تنها نمی‌تواند توجه کاربر را جلب کند، بلکه جلوه بدی در ذهن او ایجاد می‌کند. استفاده از فونت‌های درشت باید جای خودش استفاده کند. مکان‌هایی مانند معرفی نام محصول، معرفی تخفیف ویژه، معرفی نام سایت و هدف آن از نمونه‌هایی هستند که بیشتر از بقیه باید مورد توجه قرار بگیرند.

  1. گیف و انیمیشن
گیف و انیمیشن را نباید با فایل فلش اشتباه گرفت. گیف و انیمیشن‌ها نسبت به فلش‌ها ظرفیت حجم کمتری دارند و توجه بیشتری را جلب می‌کنند. استفاده از گیف و انیمیشن‌ها در معرفی محصولات و همچنین اعضای شرکت بیشتر از بقیه می‌تواند در طراحی یک سایت فروشگاهی استفاده شود.

  1. چت ربات
چت ربات تکنولوژی است که به کاربران امکان ارتباط در هر ساعت از شبانه روز به بدون محدودیت می‌دهد. آن‌ها می‌تواند با سیستم چت ربات که در سایت شما قرار گرفته است، سؤالات خود را بپرسند و مهم‌ترین ویژگی که این سیستم دارد، نیاز نداشتن به یک فرد واقعی است. در واقع مدیر می‌تواند با سفارشی کردن سؤال‌ها، آن‌ها را در هر زمانی پاسخ دهد و از این رو باعث افزایش فروش سایت خود شود.

  1. استفاده از منوی نشان‌دهنده روند کار
منوی نشان‌دهنده روند کار در واقع همان منویی است که به کاربران از روند پیشرفت سفارش آن‌ها اطلاع می‌دهد. این تکنیک نه تنها باعث افزایش تجربه کاربری و رضایت کاربران از خرید می‌شود، بلکه سرعت ارسال کالا را هم افزایش می‌دهد و مدیریت بهتر از قبل می‌توان سفارش مشتریان خود را کنترل کند.
شرکت فنی و مهندسی پرسیس ارتباط خاورمیانه در زمینه انواع خدمات شبکه و طراحی سایت فعالیت می‌کند. هدف مهندسان این شرکت عرضه آخرین تکنیک در تکنولوژی طراحی سایت و ساختاربندی شبکه است. طراحی سایت فروشگاهی با آخرین متدهای به روز در جهان از نمونه فعالیت‌هایی این شرکت در برنامه خود قرار داده است.

درباره پرسیس نت

شرکت فنی و مهندسی پرسیس ارتباط خاورمیانه با نام تجاری پرسیس نت ارایه دهنده خدمات گسترده حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات می باشد. از این خدمات می توان به ارایه خدمات برون سپاری ، طراحی ، پیاده سازی و پشتیبانی شبکه های کامپیوتری ، ارایه راه حل و مشاوره در حوزه آی تی شبکه و امنیت، فراهم سازی زیرساخت و پشتیبانی از آن نام برد.